WYDZIAŁ WSPOMAGAJĄCY

Naczelnik Wydziału Wspomagającego: podinsp. Dariusz Hebda

tel : 47 83 23 204

fax: 47 83 23 232

Do zadań  Wydziału Wspomagającego  należy w szczególności:

W zakresie inspekcji:

  1. podejmowanie na polecenie Komendanta czynności sprawdzająco  - wyjaśniających w komórkach organizacyjnych Komendy oraz podległym jej Komisariacie Policji, pod kątem wykonywania ustawowych zadań Policji oraz obowiązków przez policjantów i pracowników cywilnych;
  2. prowadzenie postępowań skargowych, dyscyplinarnych i czynności wyjaśniających oraz monitorowanie toczących się postępowań dyscyplinarnych wszczynanych przez Komendanta;
  3. dokonywanie okresowych analiz i sporządzanie sprawozdań z zakresu postępowań skargowych i dyscyplinarnych oraz czynności wyjaśniających;
  4. prowadzenie ewidencji manualnej i elektronicznej w zakresie skargowości oraz ewidencji przewinień i kar dyscyplinarnych;
  5. udział z polecenia kierownictwa Komendy w czynnościach w przypadku podejrzenia zaistnienia przestępstwa lub wykroczenia z udziałem policjanta lub innego podejrzenia naruszenia dyscypliny służbowej.

W zakresie działalności kadrowej i szkoleniowej:

  1. realizowanie decyzji Komendanta w zakresie tworzenia i doskonalenia struktur organizacyjnych Komendy oraz podległego  Komisariatu Policji;
  2. prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie dla Komendanta decyzji administracyjnych w I instancji w sprawach wynikających ze stosunku służby (pracy) policjantów (pracowników) Komendy i podległego Komisariatu Policji;
  3. prowadzenie spraw ze stosunku służbowego (pracy) innych niż wymienione w pkt 2, w tym prowadzenie akt osobowych policjantów i pracowników cywilnych Komendy i podległego Komisariatu Policji;
  4. realizowanie, w porozumieniu z kierownikami właściwych komórek organizacyjnych naboru do szkół policyjnych w ramach limitów wyznaczanych przez szkoły;
  5. organizowanie – zgodnie z  decyzjami Komendanta – lokalnego doskonalenia zawodowego, wyszkolenia strzeleckiego i wychowania fizycznego w Komendzie i podległym Komisariacie Policji;
  6. wydawanie dokumentów służbowych policjantom i pracownikom oraz obsługiwanie systemu informatycznego „KADRA” i „SWOP”;
  7. sporządzanie sprawozdań okresowych i doraźnych w sprawach wchodzących w zakres działania komórki organizacyjnej;
  8. prowadzenie programu „PŁATNIK” oraz wydawanie stosownych dokumentów;
  9. prowadzenie dokumentacji związanej ze stażem i przygotowaniem zawodowym;
  10. wykonywanie zadań z zakresu medycyny pracy;
  11. nadzór nad prowadzonymi postępowaniami dyscyplinarnymi oraz prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości w sprawach dyscypliny;
  12. prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości związanej z problematyką skarg i zażaleń.

W zakresie działalności prezydialnej:

  1. obsługa kancelaryjno-biurowa kierownictwa Komendy w zakresie spraw jawnych;
  2. prowadzenie kancelarii ogólnej jawnej i związana z tym obsługa kancelaryjna Zespołów Komendy;
  3. obsługa kancelaryjno-biurowa Wydziału Wspomagającego;
  4. prowadzenie rejestrów wynikających z zakresu działania Wydziału Wspomagającego;
  5. obsługa służbowej skrzynki odbiorczej poczty elektronicznej Komendanta;
  6. ewidencjonowanie, bieżące aktualizowanie i udostępnianie aktów prawnych wydanych przez Komendanta oraz resortowych aktów prawnych wpływających do Komendy;
  7. prowadzenie ewidencji listów i wniosków, organizowanie, protokołowanie narad służbowych kierownictwa Komendy;
  8. organizowanie i obsługiwanie z umiejętnym stosowaniem ceremoniału policyjnego w praktyce, regulaminu, protokołu dyplomatycznego i etykiety podczas uroczystości państwowych, policyjnych, patriotycznych i patriotyczno – religijnych z udziałem kierownictwa Komendy;
  9. prowadzenie instruktażu dot. pracy kancelaryjno - biurowej komórek organizacyjnych Komendy;
  10. sprawowanie nadzoru nad pracą kancelaryjno – biurową w Wydziałach Komendy i podległym  Komisariacie Policji;
  11. komunikacja wewnętrzna;
  12. obsługa i nadzór nad realizacją odpowiedzi w ramach informacji publicznej;
  13. prowadzenie korespondencji okolicznościowej;
  14. patronaty honorowe/udział w komitecie honorowym.

W zakresie działalności finansowej:

  1. prowadzenie ewidencji i sporządzanie list z tytułu dojazdów do służby, delegacji oraz na rzecz osób wzywanych;
  2. sprawdzanie i podpisywanie pod względem formalno-rachunkowym wynagrodzeń dla biegłych, należności za ekspertyzy, analizy, kosztów badań osób zatrzymanych;
  3. kompletowanie, sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalno–rachunkowym dokumentów finansowych w oparciu o „Instrukcję obiegu dokumentów finansowo-księgowych w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Krakowie i jednostkach jej podległych” oraz nadawanie dalszego biegu celem ich przekazania do terminowej realizacji zapłaty;
  4. prowadzenie ewidencji niezbędnej do rejestracji wypłat równoważnika z tytułu braku lokalu dla celów ustalenia czasu powstania obowiązku podatkowego
    i dalszej jego realizacji;
  5. obsługa pieniężna w zakresie wpłat i wypłat gotówkowych oraz ich rozliczanie w Wydziale Finansów Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie; przyjmowanie i rozliczanie mandatów karnych gotówkowych;
  6. przyjmowanie od policjantów i pracowników różnego rodzaju wniosków o wypłaty świadczeń, ich kompletowanie i nadawanie im dalszego biegu celem ich rozpatrzenia i ostatecznego załatwienia;
  7. sporządzanie list wypłat dodatkowych należności dla funkcjonariuszy i pracowników cywilnych przy wykorzystaniu aplikacji SWOP-Płace;
  8. wykonywanie innych, zleconych przez Wydział Finansów Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie czynności - w zakresie przygotowania i późniejszej realizacji dokumentów finansowych;
  9. przeprowadzanie czynności inwentaryzacyjnych składników majątkowych pozostających w użytkowaniu Komendy;
  10. planowanie, sporządzanie dokumentów finansowych w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych na podstawie złożonych i przechowywanych dokumentów pracowników  w oparciu o regulamin zatwierdzony przez Komendanta, oraz ewidencja przyznanych należności;
  11. przygotowywanie porozumień zawieranych z podmiotami w ramach Funduszu Wsparcia Policji, ich realizacja zgodnie z przeznaczeniem, sprawdzanie faktur i rachunków pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym oraz współuczestnictwo w rozliczaniu porozumień dotyczących patroli i nagród;
  12. ewidencjonowanie, przygotowywanie dokumentacji i realizacja postępowań dotyczących szkód powstałych w majątku Komendy;
  13. prowadzenie postępowań regresowych oraz spraw związanych z zasądzonymi wyrokami i nawiązkami;
  14. terminowe sporządzania rachunków za asysty komornicze w oparciu o obowiązujące przepisy prawa oraz ich przekazywanie do Wydziału Finansów Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.

W zakresie działalności socjalno-mieszkaniowej:

  1. wydawanie decyzji w sprawach przydziału i opróżniania lokali mieszkalnych i tymczasowych kwater będących w dyspozycji Komendanta;
  2. wydawanie decyzji przyznających i odmawiających uprawnienia do równoważnika za brak i za remont lokalu mieszkalnego, cofanie uprawnień, wydawanie decyzji w sprawach przyznania i odmowy przyznania pomocy finansowej, zwrotu równoważników i pomocy finansowej,  prowadzenie innych postępowań z zakresu gospodarki mieszkaniowej w oparciu o przepisy k.p.a - w I instancji – dla policjantów, emerytów i rencistów policyjnych;
  3. inne sprawy z zakresu gospodarki mieszkaniowej, w tym:
  • prowadzenie ewidencji potrzeb mieszkaniowych funkcjonariuszy, emerytów i rencistów   policyjnych,
  • prowadzenie ewidencji lokali mieszkalnych będących w dyspozycji Komendanta,
  • prowadzenie ewidencji kart mieszkaniowych GL-34 policjantów, emerytów i rencistów policyjnych,
  • aktualizacja kart mieszkaniowych GL-34 oraz kart mieszkań pozostających w dyspozycji Komendanta,
  • przygotowanie danych dla potrzeb planowania środków finansowych i sprawozdawczości;
  1. wypłata świadczeń wynikających z punktu 2 dla policjantów, emerytów i rencistów policyjnych  w oparciu o sporządzone w Komendzie listy należności i zatwierdzone przez Komendanta a zweryfikowane przez Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie.

W zakresie obsługi technicznej i eksploatacyjnej obiektów:

  1. uczestniczenie w przygotowaniu, zawieraniu i nadzór nad realizacją umów na dostawy i  usługi w zakresie:
  • dostaw mediów (np. energii elektrycznej, gazu, energii cieplnej, wody i  odprowadzenia  ścieków),
  • dostaw opału - w tym opału stałego, oleju opałowego,
  • wywozu nieczystości stałych i płynnych,
  • usług kominiarskich,
  • innych usług specjalistycznych, wymaganych dla właściwej eksploatacji obiektów, w tym np. obsługi wymiennikowni, przeglądów i napraw kotłów grzewczych itp.;
  1. prowadzenie bieżących robót konserwacyjno – naprawczych i eksploatacyjnych zapewniających pełną sprawność użytkową, w tym m.in.:
  • wykonywanie przeglądów, badań, konserwacji, napraw instalacji i urządzeń w tym: elektrycznych, odgromowych, gazowych, grzewczych, wodnych,
  • wykonywanie przeglądów, konserwacji, napraw oraz prowadzenie eksploatacji agregatów prądotwórczych, prowadzenie książek eksploatacji zespołów prądotwórczych i rozliczanie zużytego paliwa,
  • udział w  okresowych przeglądach i kontrolach stanu technicznego budynków,
  • użytkowanie obiektów zgodnie z ich przeznaczeniem, wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymanie w należytym stanie technicznym i estetycznym,
  • zlecanie, w porozumieniu z Komendą Wojewódzką Policji w Krakowie, usług w zakresie bieżących napraw;
  1. prowadzenie książek obiektów budowlanych;
  2. udział w opracowywaniu planów remontów eksploatacyjnych obiektów i w ich realizacji;
  3. udział w opracowywaniu planów inwestycyjnych i w ich realizacji;
  4. realizacja i nadzór nad zadaniami w zakresie bezpieczeństwa pożarowego,      bezpieczeństwa  i higieny pracy;
  5. zabezpieczenie stałej sprawności zainstalowanych instalacji sygnalizacji pożaru;
  6. zabezpieczenie materiałowe dla prowadzenia bieżącej eksploatacji obiektów, w tym  zakup  drobnych  materiałów w ramach awarii;
  7. prowadzenie ewidencji i dokumentacji rozliczeniowej zakupionych przez Komendę i przejętych od  Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie materiałów  do  konserwacji,  narzędzi,  środków  czystości;
  8. prowadzenie ewidencji  pomocniczych, w tym m. in.: środków trwałych, gruntów, sprzętu i narzędzi w użytkowaniu, agregatów prądotwórczych, kojców;
  9. prowadzenie ewidencji wydatków;
  10. zatrudnienie, obsługa i nadzór nad pracownikami służb eksploatacyjnych (w zależności od potrzeb: konserwatorzy, placowi, ogrodnicy, pracownicy obsługi, sprzątające);
  11. prowadzenie wykazu stanowisk pracy osób obsługujących urządzenia energetyczne i elektryczne. Bieżąca weryfikacja ważności zaświadczeń kwalifikacyjnych uprawniających do obsługi tych urządzeń w odniesieniu do poszczególnych pracowników. Kierowanie, w uzgodnieniu z Komendą Wojewódzką Policji w Krakowie podległych pracowników na odpowiednie egzaminy kwalifikacyjne;
  12. udział w przygotowaniu projektów umów najmu, dzierżawy, użyczenia – zawieranych  na podległym terenie oraz negocjowanie ich warunków, propozycji płatności;
  13. sporządzanie kalkulacji stawek do umów (w zależności od zmian cen) i uaktualnianie stawek czynszu;
  14. udział w sporządzaniu protokołów przekazania lub przejęcia pomieszczeń udostępnianych na terenie Komendy;
  15. przygotowywanie deklaracji podatkowych (podatek od nieruchomości) na dany rok kalendarzowy;
  16. udział w uzgadnianiu miejscowych planów ogólnych i szczegółowych zagospodarowania przestrzennego.

W zakresie gospodarki transportowej:

  1. prowadzenie ewidencji pomocniczej sprzętu transportowego Komendy w książce ewidencji indywidualnej sprzętu transportowego;
  2. wystawianie i przechowywanie miesięcznych książek kontroli pracy sprzętu transportowe­go dla wszystkich pojazdów używanych w Komendzie;
  3. dokumentowanie przebiegu pojazdów;
  4. miesięczne rozliczanie pojazdów Komendy z wykonanego przebiegu i zużytego paliwa, przygotowanie protokołów szkód w przypadku stwierdzenia przepałów;
  5. sporządzanie i przekazywanie do Wydziału Transportu Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie  miesięcznych sprawozdań ze zużycia materiałów pędnych i smarów;
  6. prowadzenie książki ewidencji materiałów pędnych i smarów;
  7. przygotowanie do rozliczenia faktur za materiały pędne i smary zakupione na potrzeby Komendy;
  8. przygotowanie planu potrzeb na wykonanie przeglądów okresowych pojazdów OT-2;
  9. zlecanie resortowym oraz ogólnodostępnym stacjom obsługi wykonywanie napraw i ob­sługi pojazdów Komendy;
  10. prowadzenie punktu obsługi technicznej POT;
  11. wykonywanie w POT drobnych napraw oraz obsług sezonowych sprzętu transportowego Komendy;
  12. utrzymywanie przygarażowego magazynu drobnych części zamiennych i akcesoriów oraz materiałów pędnych i smarów;
  13. występowanie do Wydziału Transportu Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie  z zapotrzebowaniem na części i akcesoria oraz materiały pędne i smary;
  14. dokonywanie drobnych zakupów akcesoriów oraz zlecanie usług wynikających z sytuacji awaryjnych;
  15. prowadzenie gospodarki ogumieniem pojazdów Komendy - przechowywanie opon zi­mowych i letnich, zlecanie usług wulkanizacyjnych, występowanie do Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie z zapotrzebowa­niem na opony;
  16. przygotowanie do rozliczania faktur za zakupione na potrzeby jednostki części zamienne, akcesoria oraz zlecone usługi naprawy sprzętu transportowego;
  17. przekazywanie do Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie informacji o wypadkach, kolizjach lub innych uszkodzeniach sprzętu transportowego użytkowanego w Komendzie;
  18. prowadzenie ewidencji wypadków i kolizji w książce ewidencji wypadków i kolizji służbo­wego sprzętu transportowego;
  19. przygotowanie dokumentów i zgłaszanie szkód w zakładach ubezpieczeniowych;
  20. organizowanie oględzin pojazdów uszkodzonych (poza szkodami zgłoszonymi
    w firmach ubezpieczeniowych);
  21. wydawanie zaświadczeń  do prowadzenia służbowego sprzętu transportowego dla poli­cjantów i pracowników Komendy. Prowadzenie ewidencji wydanych dokumentów.

W zakresie informatyki:

  1. koordynacja procesów wdrażania technik  teleinformatycznych w komórkach organizacyjnych Komendy i podległym Komisariacie Policji;
  2. wykonywanie określonych w przepisach i dokumentach czynności administracyjnych związanych z funkcjonowaniem systemów informatycznych w Komendzie i podległym Komisariacie Policji;
  3. eksploatacja  powiatowego węzła łączności wraz z centralami i systemami zasilania, do poziomu podległego Komisariatu Policji;
  4. utrzymanie sprawności technicznej urządzeń i systemów łączności węzła powiatowego;
  5. wykonywanie montaży lub demontaży sprzętu teleinformatycznego i  łączności radiowej w pojazdach służbowych;
  6. utrzymanie sprawności technicznej eksploatowanych systemów utajonej łączności telekopiowej Policji;
  7. utrzymanie i obsługa sieci kablowej oraz abonenckich systemów łączności;
  8. realizacja zadań w zakresie napraw i konserwacji sprzętu łączności i informatyki;
  9. utrzymanie sprawności  technicznej infrastruktury łączności i informatyki w Komendzie i podległym Komisariacie Policji;
  10. realizowanie zadań wynikających z zasad bezpieczeństwa systemów łączności i informatyki;
  11. prowadzenie ewidencji ilościowej sprzętu i materiałów łączności i informatyki (w tym identyfikatorów cyfrowych) w Komendzie i podległym Komisariacie Policji, zgodnie z zasadą rozliczności;
  12. prowadzenie gospodarki sprzętowej i materiałowej;
  13. udział w komisjach odbiorczych w ramach realizowanych przedsięwzięć na rzecz Komendy i podległego Komisariatu Policji;
  14. wykonywanie zestawień/analiz realizowanych w ramach współpracy z Wydziałem Łączności i Informatyki Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie, w zakresie pionu łączności i teleinformatyki;
  15. planowanie i analiza kosztów utrzymania systemów, urządzeń łączności i informatyki,  rozmowy telefoniczne oraz niezbędnych inwestycji i zakupu nowego sprzętu;
  16. szkolenie policjantów i pracowników Komendy oraz podległego Komisariatu Policji w zakresie praktycznej obsługi sprzętu teleinformatycznego i łączności radiowej;
  17. wykonywanie zadań wynikających z zasad bhp i p.poż.;
  18. realizacja zadań przygotowawczych mobilizacyjno – obronnych w zakresie łączności i informatyki;
  19. współpraca z Wydziałem Łączności i Informatyki Komendy  Wojewódzkiej Policji w Krakowie w zakresie wszystkich wymienionych powyżej zadań w zakresie realizacji ustawowych zadań Policji;
  20. gromadzenie, przetwarzanie oraz udostępnianie informacji uzyskiwanych z komórek organizacyjnych Komendy w zakresie ustalonym odrębnymi  przepisami;
  21. współpraca z Wydziałem Wywiadu Kryminalnego Komendy  Wojewódzkiej Policji w Krakowie w zakresie wszystkich wymienionych powyżej zadań w zakresie realizacji ustawowych zadań Policji
Powrót na górę strony